The final countdown! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Ree Ree - WaarBenJij.nu The final countdown! - Reisverslag uit 's-Gravenhage, Nederland van Ree Ree - WaarBenJij.nu

The final countdown!

Blijf op de hoogte en volg Ree

01 September 2013 | Nederland, 's-Gravenhage

Nog 5 weken en 2 dagen en dan stap ik in het vliegtuig op weg naar Kaapstad! Terug, om een droom waar te maken. Terug naar de warme zon, de prachtige uitzichten, de vriendelijke mensen, de heerlijke blauwe zee, de levendigheid. Terug naar de verdrietige situaties, de vrouwen die proberen te overleven, het overduidelijke verschil tussen arm en rijk, terug naar de gebrokenheid waar God zo nodig is. Terug naar daar waar God mij naar toe lijkt te roepen.

Geweldig, en zo spannend tegelijk. Alle geliefde vrienden en familie in Nederland achterlaten, op weg naar het nieuwe en onbekende... Een grote stap, maar ik weet dat ik niet alleen ga! Ik heb een visum voor een jaar, maar het ligt vooral aan de financiën of ik zo lang kan blijven. Ik hoop het wel!

De laatste bezigheden in Nederland zijn in volle gang: Mijn paspoort ligt klaar bij de ambassade om opgehaald te worden, met een prachtig mooie stempel er in! (wat verbazingwekkend soepeltjes ging! :))... Over een maand moet mijn huis leeg zijn en is het de bedoeling dat ik de nodige spullen in een tas van 30 kilo kan stoppen... De laatste diensten werken, uitschrijven bij de gemeente, abonnementen opzeggen, verzekeringen stoppen en afsluiten en natuurlijk afscheid nemen (waarschijnlijk in de vorm van een strandfeest, want dat moet wel als je in Den Haag woont ;)).

In Kaapstad aangekomen zet ik mijn 'moenie worrie nie, alles sal reg kom' mentaliteit aan en zie ik wat er gaat gebeuren. Als het goed is word ik opgehaald van het vliegveld door iemand van de kerk en heb ik een kamer die ik kan huren tot half december :)
Dan gaat het vrijwilligerswerk beginnen! In eerste instantie bij het Pregnancy Help Centre van de Jubilee Community Church (http://www.jubilee.org.za/). Waarschijnlijk zal ik ook een dag in de week in een opvanghuis voor zwangere vrouwen gaan helpen en mogelijk ook in een opvanghuis voor de baby's die ter adoptie zijn opgegeven. Genoeg mogelijkheden, opties en mooie dingen om te doen!

Voor nu ga ik nog even verder met irritante regeldingen en het vervelende afscheid nemen, wetende dat me een nieuw avontuur te wachten staat!



Mocht je me willen sponsoren, dan mag dat zeker!
Ieder beetje helpt me om langer te kunnen blijven en langer te kunnen helpen in het Pregnancy Centre. Je mag een mailtje sturen naar rianeikelboom@gmail.com, of direct geld overmaken naar bankreknr: 387022724 t.n.v. J.C. Eikelboom. (graag vermelden of het een eenmalige, of maandelijkse sponsoring is, zodat ik weet wat ik kan verwachten :)).


  • 02 September 2013 - 09:07

    Michella. :

    Hii Rian
    Wat spannend allemaal, ik ga je zeker volgen. Sterkte en succes met alles
    Liefs Michella

  • 11 September 2013 - 09:50

    Milly Staal:

    Ik zal je zeker sponsoren......ik hoop dat je heel veel kan betekenen daar.
    Mocht je op welke manier dan ook hulp of iets nodig hebben, schroom niet om het aan ons te vragen.

    Heel veel succes,

    Milly Staal

  • 06 Oktober 2013 - 21:52

    Marcel En Anja:

    Hoi Rian,
    Het is bijna zover, je gaat aan je grote avontuur beginnen!
    We willen je heel veel succes en geluk toewensen.
    Pas goed op jezelf en geniet er van!
    Lieve groet,
    Marcel en Anja

  • 09 Oktober 2013 - 19:03

    Hermieke Nitrauw:

    Wauw, wat gaaf! Heel veel zegen!
Ree

Actief sinds 01 Sept. 2013
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 9044

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2013 - 18 Oktober 2014

Cape Town!

Landen bezocht: